Wednesday, March 16, 2016

Mulakan 2016 Semangat Baru. Ar-Ruhul Jadid


بسم الله الرحمن الرحيم
 الحمدلله على كل نعمته تتم الصالحات

Syukur atas segala nikmat yang tiada kata mampu dilafaz. Tanpa kekuatan darinya, barangkali aku tiada nilai hidup di dunia yang fana ini. Tiada harga mampu kubalas atas nikmat dari Allah ini, tiada kata mampu untuk dilafaz. Ujian demi ujian.. Allahu Rabbii. Engkau masih mengizinkan aku untuk aku terus menyumbang dalam perjuangan dakwah ini. Kumulakan kembali blog ini dengan sebuah lagu yang dikirimkan oleh seorang sahabat. Terimalah...
 
Perjalanan Hati

Tuhan, dengarlah hatiku
HambaMu yang lemah ini
Oh Tuhan bantulah aku
Menerima ujian dariMu Tuhan, kuatkanlah aku
HambaMu yang hina ini
Berikanlah kekuatan hatiku
Moga cintaku padaMu selalu
Perjalanan ini penuh berliku
Onak jua duri yang datang padaku
Moga ia akan tetap menjadikanku
Sentiasa bersamaMu Tuhan...

 Tuhan, Andai masih ku gagal
Untuk meneruskan kehidupanku
Teruslah membantuku
Sesungguhnya aku ingin selamat
Di dalam rahmatMu

Tuhan, kuatkanlah aku
HambaMu yang hina ini
Berikanlah kekuatan hatiku
Moga cintaku padaMu selalu
Moga di hujung nanti manisnya ku rasai
Hikmah tersembunyi dari sakit diuji
Moga ia akan tetap menjadikanku sentiasa bersamaMu Tuhan...

Ku pohon padaMu Ya Allah... 
Tolonglah aku untuk terus melangkah.. sesungguhnya tiada daya dariku kecuali dengan keizinanMu. Cukuplah air mata titisan jernih ini menyaksikan segalanya. Terima kasih Ya Rabbi

No comments:

Post a Comment